BIOGRAFIE 
| Vincent Perquin Professionele Voice-Over


Algemeen Beschaafd Nederlands.
Mijn roots stammen uit West- en Midden Nederland (Leiden en Hilversum). Waardoor ik als een van de weinige stemmen (Voice-Overs) over een ‘beschaafde’ Hollandse stem beschik en geen dialect, geen regiolect en geen accent heb en mede door mijn ruime ervaring tot de top van Stemmenland behoor (ook wel ‘A-stem’ genoemd). Al meer dan 32 jaar (vanaf 1985) ben ik een van de meest gevraagde mannenstemmen van Nederland.

10 jaar
Toen ik 10 jaar was (1977) wilde ik graag lezen en voorlezen. Op die leeftijd nam ik met een bandrecorder regelmatig mijn stem op en maakte ik radio programma’s, in een tijd waarin de nieuwe media zoals radio, televisie, telefoon en zelfs toen al de computer erg op kwam en mondelinge communicatie belangrijker werd.

Radio Royaal (Dè vrije radio in België en leerschool voor nieuw radiotalent) 
Op 18-jarige leeftijd (1985) kreeg ik de kans om als Radio DJ wekelijks een eigen radio-programma te presenteren bij Radio Royaal in België (Achel) (in die tijd de enige en De bekendste ‘leerschool’ voor nieuw radiotalent van het Zuiden) Er bestonden in Nederland toen nog geen lokale omroepen.

Nog meer radiostations en bekende jinglestudio’s (Pors/Ziaja & Dorst/TopFormat)
Daarnaast presenteerde ik tot 1998 programma’s voor de Belgische zender Radio Contact en Kempenland FM Aalst (NL) en was ik Voice-Over bij Woon TVBrabant. Naast Presentator en Radio DJ deed ik ook nog ervaring op als Veejay en Nieuwslezer. In 1985 sprak ik ook mijn allereerste ‘echte’ radiocommercial in bij Artisonic Studio in Nuenen. Daarna volgde al snel Pors Studio in Geldrop, Ziaja & Dorst in Baarle-Nassau en TopFormat in Amsterdam. Later maakte ik nog programma’s voor de Belgische zender Radio Digitaal, Omroep Centraal Gemert, Hot Radio Valkenswaard, Polderpop Radio Veldhoven, Mistral Radio Geldrop, Radio Horizon Leende, Decibel Nuenen, E-FM in Eindhoven en Plus FM / Glow FM in Geldrop (later Eindhoven) en Studio040 Eindhoven.

De Stichting Nederlandse Top40 en de passie voor media.
Vanaf mijn 19e jaar (van 1986 tot 1990) werkte ik als vrijwilliger bij De Stichting Nederlandse Top40 in Hilversum en was ik mede verantwoordelijk voor de samenstelling van de DiscoDance Top50 en Nederlandse Top40. Van 1988 tot 1991 werkte ik tevens op de afdeling Muziek & CD’s bij de Bijenkorf. In 1992 begon ik als Media Adviseur bij NV Holdingmaatschappij De Telegraaf en de gedrukte media in Brabant, daarnaast was ik vrijwilliger bij diverse (lokale en regionale) omroepen in Belgisch Limburg en in Nederland in Zuid-Oost Brabant.

Eigen spreekcel.
In 1990 besloot ik om mij ‘nog meer’ te gaan specialiseren in het inspreken van commercials, films en voor telefooncentrales. Ik sprak toen al 5 jaar teksten in bij ‘grote’ reguliere studio’s. In 1997 bouwde ik mijn eigen ‘officiële’ spreekcel aan huis. Daamee kon ik opdrachtgevers ‘vanuit eigen huis’ nog sneller van dienst zijn en was ik de eerste Voice-Over die zijn stem aanbood via Internet.

Computers en de allereerste Voice-Over op het internet.
Van thuis uit ben ik al vanaf mijn 12e levensjaar (1979) opgegroeid met computers (zoals de Kim, Pet en C64). In 1996 werd het internet algemeen bekend bij het grote publiek. Ik bouwde toen mijn eigen website in HTML en in 1997 was ik de allereerste Voice-Over die zijn stem aanbood via internet met een eigen spreekcel aan huis. Vanaf dat moment verzon ik de naam ‘Voicetalent’ en had ik vanaf 1997 mijn eigen domeinnamen en eigen website: www.voicetalent.nl en www.voice-talent.nl. In het jaar 1998 volgde er enkele stemmen meer op internet.

NOB Media en Stemmenweb.
Eind 1999 bedacht ‘NOB Audio’ in Hilversum de website: ‘Stemmenweb’ en als ‘Voice Talent’ van het ‘eerste uur’ sloot ik mij daarbij aan.

Homeshopping bij SBS6 – NET5 / RTL5 – RTL7.
Een paar jaar later (van 2001 tot 2006) werd ik gevraagd als vaste stem (Voice-Over) van LocoToco een homeshopping-programma dat dagelijks werd uitgezonden op SBS6 en NET5. In dezelfde periode sprak ik ook in voor de thuiswinkel aanbieders Tel Sell, Euro TV en Life Direct bij RTL5 en RTL7.

Vaste stem bij Talpa TV (later Tien).
In 2004 werd Talpa TV opricht door John de Mol. Vanaf augustus 2005 tot juni 2007 was ik de vaste Voice-Over en ‘Stationvoice’ bij Talpa TV en telefoonstem ‘Televoice’ van de (SMS) belspelletjes bij de toen nieuwe landelijke Televisiezender (later Tien). Ook wanneer je belde naar het ‘algemene’ telefoonnummer van ‘Talpa Media Holding’ kreeg je mijn stem aan de lijn.

Regionaal Custum jinglepakket PlusFM / GlowFM.
Van de regionale zender PlusFM (later GlowFM) was ik vanaf 2006 de vaste stem van een custom made jinglepakket en alle promo’s (een concept dat zelf was bedacht).

Nieuw RTL-seizoen.
In het najaar van 2008 werd ik gevraagd om de dertien wekelijkse RTL4 afleveringen van Gameville (een programma samen met Corine Boon) te voorzien van het Voice-Overwerk. Vanaf dat moment volgde nog veel meer opdrachten.

Voice-overwerk voor onder meer RTL en SBS.
Met regelmaat spreek ik voor SBS en RTL Nederland de billboardings in en voorzie ik diverse omroepen van Voice-Overwerk. Ik spreek niet alleen in voor (landelijke) radio en televisie-zenders, maar ik spreek ook met regelmaat presentaties, video’s en voice response systemen in voor vele andere reclamebureaus en opdrachtgevers.

Regionale zenders waaronder Studio040 en ‘Talentstation’ GlowFM.
Naast mijn professionele Voice-Overwerk ben ik ook nog steeds medewerker bij Studio040 (Regio Eindhoven) en GlowFM. Daarnaast ben ik samen met Jeroen van de Kerkhof (destijds werkzaam voor Omroep Brabant) de bedenker en oprichter van GlowFM in 2011 (inmiddels uitgegroeid tot Het Opleidingsstation voor jong talent van het Zuiden): www.glowfm.nl , Hèt Talentstation waar ik terecht erg trots op ben, op wat het nu is geworden!


Niet alleen online, ook de traditionele middelenmix helpt om het beste effect te behalen!

Grafisch vormgever en ICT / Online- en Offline Media, Sales.
Naast het Voice-Overwerk heb ik geïnvesteerd in kennis en ervaring op het gebied van ICT & Media Design. Vanwege mijn opleidingen Grafische vormgeving, Commerciële economie en ICT Informatiemanagement, adviseer ik mensen op het gebied van Media (zowel digitale als gedrukte Media). Een passie is het Coachen en Managen van nieuw MediaTalent!

Neuromarketing
Neuromarketing voor het beste effect.
Door de combinatie van Grafische Designer, Account Manager in ‘Advertising’, Voice-over en de nodige opleidingen op het gebied van Marketing, Economie en Grafisch heb ik veel ervaring met Neuromarketing.

Effectieve Reclamecampagnes.
Neuromarketing is een relatief nieuw vakgebied waarbij medische technieken en inzichten uit de Neurowetenschap worden toegepast op het terrein van Marketing en Communicatie. Het is een onderzoeksmethode die inzicht verschaft in besluitvorming. Het gaat om het gedrag dat in de hersenen meetbaar is, de primaire reactie. Doel is producten en diensten beter te laten aansluiten bij behoeftes van Consumenten en om Marketingactiviteiten (bijvoorbeeld Reclamecampagnes) effectiever te maken.

De Juiste Boodschap
Welke kleur voor je logo of reclamecampagne?
Zit er een psychologie achter welke kleur je wanneer moet gebruiken voor je logo of reclamecampagne? Het antwoord is: JA! Waarom associëren we rood met passie en romantiek en zwart met rouw? Ken jij iemand van wie de lievelingskleur zwart, grijs of bruin is? Waarschijnlijk is deze kans klein! Zwart, grijs en bruin worden namelijk niet vaak genoemd als lievelingskleur. Blauw wordt wereldwijd juist het meest gekozen als lievelingskleur!

“Hoeveel” kleuren moet je kiezen voor een logo of reclamecampagne?
Het antwoord op deze vraag hang af van een aantal factoren:
1. Wat is het producttype?
a.) Gebruik minder kleuren voor producten serieus van aard – utilitair.
b.) Gebruik meer kleuren voor producten luchtig van aard – hedonisch.

2. Hoeveel content?
Mensen kunnen maar een beperkte hoeveelheid informatie verwerken. Bekijk daarom hoeveel content in jouw logo of reclamecampagne om aandacht vraagt! Veel kleur kan overweldigend overkomen. Dit zou kunnen resulteren in een slechtere indruk van je product.

3. Welke kleuren zijn samen visueel aantrekkelijk?
a.) Monochromatisch
b.) Analoog
c.) Triadisch
d.) Complementair

Bij het nieuwe logo van RTL XL is bijvoorbeeld het analoge kleurschema gebruikt! Deze tinten die dichtbij elkaar liggen in de kleurencirkel. Gelijkenis in tint verhoogt namelijk harmonie en wekt een vertrouwd en prettig gevoel op.

Kleurenpsychologie en Creatie
Kennis van kleurenpsychologie is daarom erg belangrijk om kleuren te kiezen voor je merkidentiteit, logo, advertentie, product, website of dienst. Maar vergeet ook vooral niet dat Creativiteit daarmee samenhangt en zeker zo belangrijk is!

Professionele Huisstijl
‘Create Your Brand’ met de juiste boodschap!
Ik heb een schat aan ervaring op het gebied van concept ontwikkeling, ontwerp, DTP en drukwerkbegeleiding en online communicatie. Ik ontwerp met veel plezier een professioneel logo of huisstijl met een grote aantrekkingskracht naar jouw doelgroep! Jouw logo en huisstijl zijn altijd uniek en brengen in één oogopslag de juiste boodschap!

Reclamewerk met gevoel voor consumentenbehoeftes.
Zo kan ik bijvoorbeeld jouw drukwerk ontwerpen zoals bijvoorbeeld logo, posters, flyers, advertenties, billboards, visitekaartjes en stickers. Maar ik maak ook jouw totale (digitale) huisstijl, en voorzie jou van advies. Het doel is producten en diensten beter te laten aansluiten bij behoeftes van consumenten en om marketingactiviteiten (bijvoorbeeld reclamecampagnes) effectiever te maken!

Reclame en Vormgeving.
Ik kan jouw huisstijl opfrissen of een nieuwe (functionele) huisstijl ontwerpen en kan meedenken op het gebied van reclame en vormgeving, zowel digitaal als print. En als je dat wilt, doe ik ook nog de drukwerkbegeleiding!

Professionele Crosmediale mediamix.
Kortom voor de juiste professionele Crossmediale mediamix ben je bij mij aan het goede adres! Of het nu gaat om Voice-Overwerk of Advertising voor radio, televisie, (online) video, internet, voice-response, telefonie (technologie), gedrukte media, de optimalisatie of het bouwen of inrichten van jouw nieuwe (responsive) website of andere huisstijloplossingen of communicatiemiddelen.

Reclame Met Effect!
Multimediacampagnes die verkopen.
Het effect van advertising neemt toe als je de valkuilen en beperkingen kent. Je moet eerst aandacht trekken door opvallend te zijn, en vervolgens wil je ook nog een boodschap meegeven. Elk medium heeft daarom zijn eigen eisen. Door mijn ruime jarenlange ervaring op het gebied van media, marketing en communicatie help ik je graag mee voor de juiste mediamix en het allerbeste effect!

IJzersterke Merken
Media en Reclame.
Ik ben als professional al meer dan 32 jaar werkzaam in Media en Reclame en heb veel ervaring met ijzersterke merken, adverteerders, reclame-, mediabureaus en media-exploitanten. Daarnaast beschik ik over een achtergrond in Sales, Business Development, Marketing en Communicatie.

Styling en Trends.
Naast mijn jarenlange ervaring in de media (op het gebied van radio, televisie, digital, print en signing) heb ik een opleiding ICT Informatiemanagement en advies, (B2B)Marketing-, Sales- en Communicatie opleiding, Media- en Reclamekennis, Commerciële Economie, een Grafische MBO opleiding gevolgd en combineer creativiteit met kennis en ervaring! Tevens beschik ik over veel ervaring met online vormgeving (Responsive Design / Contentmanagementsysteem) en heb ik gevoel voor styling en trends!

Allerlaatste Ontwikkelingen!
Creatief.
Al jaren kan ik goed overweg met computers en daarnaast ben ik creatief. Zo bouwde ik in 1997 mijn eigen ‘Voice-Over’ website en daarmee was ik de Allereerste ‘Voice-Over’ op internet! In 1997 verzon ik de merknaam: Voicetalent ® en had ik vanaf 1997 mijn eigen nl-domeinnamen en eigen website: www.voicetalent.nl / www.voice-talent.nl / www.voicetalents.nl / www.voice-talents.nl / In het jaar 1998 volgde er enkele stemmen meer op internet. Eind 1999 bedacht ‘NOB Audio’ in Hilversum de unieke website: ‘Stemmenweb’ en als ‘Voice Talent’ van het ‘eerste uur’ sloot ik mij daarbij aan.

Kennis en ervaring.
Ideeën kan ik omzetten in beeld en weet hoe ik mijn plannen moet presenteren. Velen jaren heb ik zelf geïnvesteerd in kennis en ervaring op het gebied van ICT & Media Design en heb ik in mijn vrije tijd de opleiding ICT Management en advies gevolgd. Daarnaast heb ik verstand van trends en volg ik contstant de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van ICT & Media Design, Content Management en Informatiemanagement, (Social) Media, Vormgeving, Communicatie, Neuromarketing en Visual Experience. Ook heb ik de afgelopen jaren veel bedrijven voorzien van een nieuwe fuctionele (responsive) website.

Innovatief.
Voortdurend hou ik mij bezig bent met vernieuwingen in de markt om de concurrentie voor te blijven. Ik beschik over sterke commerciële vaardigheden, doorzettingsvermogen en heb altijd de wil om te winnen! Daarnaast heb ik een groot netwerk binnen de Media en Creatieve Mediabureaus en kennis van techniek en de (digitale) audiovisuele markt, zodat ik ook altijd op de hoogte ben van de allerlaaste ontwikkelingen!

Programmatic Advertising
Een perfecte marketing mix.
Programmatic Advertising speelt tevens een cruciale rol in een perfecte marketing mix. Je kunt ook display marketing inzetten om de naamsbekendheid van uw bedrijf verder te vergroten via slimme en opvallende merkcampagnes. Zo bereikt je bijvoorbeeld via ‘Intelligent Display Advertising’ de actieve gebruikers op de desktop, tablet of op de smartphone. Niet alleen online, ook de traditionele middelenmix helpt om het beste effect te behalen!

Online Video Advertising
Inspreken van Online Video’s.
In 2011 ben ik mij samen met een reclamemediabureau gaan specialiseren in het maken en inspreken van Online Video’s, die voor een groot bereik en naamsbekendheid zorgen door gebruik te maken van InStreamVideo, InPageVideo, InArticleVideo, InBoardVideo, InNativeVideo, InGalleryVideo, MobileVideo en VerticalVideo (autonative en advertising). Van uw logo, tekst en foto’s wordt een geanimeerde merkvideo compleet met muziek en een professionele voice-over gemaakt. Deze wordt binnen de content van de site geplaatst, letterlijk in de pagina. Hierdoor is de video onderdeel van de content die de bezoeker consumeert. De video begint pas met spelen zodra 50% van de video in beeld is. De audio klik je zelf handig aan. De bezoeker beslist dus zelf of hij de boodschap wilt zien of beluisteren. Er is geen sprake van ‘forced exposure’, dus minder kans op een negatieve merkassociatie. Deze vorm van video advertising is ook bekend onder de namen; ClipSiteVideo, SlideInVideo, MainRollVideo en TextRollVideo. Met de nieuwste technieken verdwijnt de video na het zien weer automatisch uit beeld. Typische klanten zijn onder meer Brand Advertisers, Automotive, Lifestyle- en Home Sellers.

Specialiteiten
Mijn specialiteiten op Informatie- en Communicatie Technologie.
SEO / Social Media / Adobe (Photoshop) / HTML5 / ICT & Media Design / Web- & Graphic Design / Contentmanagementsysteem (CMS) / HyperText Transfer Protocol Secure (HTTPS) / Advies / Development / Support / Management en advies / E-learning.